Sugestia Gordona część 2

Przypuśćmy, że wziąłem swojego czteroletniego syna Daie’a do sklepu, gdzie swoim zachowaniem ziarna) on wszystkie uznawane zasady postępowania. Rzuca się na ziemię, ponieważ nie kupiłem mu balonika, uderza córkę innego kupującego i porywa gumę do żucia ze stoiska. Kiedy zabierani go na bok, mało prawdopodobne aby chciał wysłuchać kilku uwag w stylu: „Kiedy pójdziesz do domu, złoję ci skórę” Z własnego doświadczenia wiem, że istnieje niewiele okazji w życiu rodziców, kiedy nie mogą oni mówić do dzieci jak równy z równym albo kolegą, lecz jako autorytet (zwierzchnik). I w tych wypadkach zwracanie się per „ty” będzie lepiej pasowało do sytuacji, niż wyrażanie osobistej frustracji rodzica.

Dr Gordon twierdził, źe rodzice nie wiedzą co leży w najlepszym interesie dzieci. Czy uważa Pan, że podejmuje ważkie decyzje dotyczące dzieci z niezachwianą pewnością? Skąd Pan wie, że to co Pan robi będzie w ostateczności dla nich dobre?

Jest pewne, że robię błędy i omyłki jako ojciec. Trudno ukryć swoje ludzkie słabości, więc dzieci są czasem ofiarą moich niedoskonałości. Nie mogę jednak zrzucić z siebie odpowiedzialności za kierowanie dziećmi po prostu dlatego, że brak mi nieskończonej mądrości i wnikliwości. Poza tym niam więcej doświadczenia i patrzę z innej perspektywy na to na czym opieram swoje decyzje, niż moje dzieci. Jestem w tym punkcie, do osiągnięcia którego one dążą. Dobrą tego ilustracją może być taki smutny przykład. Córka ma chomika o imieniu Hammy, który bardzo domaga się wolności. Część każdej nocy spędza na próbach przegryzienia metalowych prętów klatki i wciskaniem łebka pod drzwi – pułapkę. Ostatnio obserwowałem Hammy’ego, gdy próbował uciec. Nie byłem jedynym obserwatorem lego futrzanego stworzenia. Spoglądał na niego siedząc w cieniu stary jamnik Sigmund. Jego podniesione uszy, przymrużone oczy i wiszący język zdradzały ponure myśli. Siggie zdawał się myśleć: „No dalej, mały, wyłaź z tej klatki! Przegryź te pręty, Hammy, a popędzę cię jak nikt dotąd!’’.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>