Rola odżywiania się podczas napięcia przedmenstruacyjnego

Wspomniał Pan o roli odżywiania się w problemie intensywności napięcia przedmenstruacyjnego. Czy rzeczywiście mogę zmniejszyć przykre objawy przez właściwe odżywianie się’.’ Jeśli tak, z czego powinna się składać moja dieta?

Jestem mocno przekonany o ważności dobrego odżywiania się. To oczywiście ma znaczenie dla każdego człowieka, ale szczególnie dla kobiet w wieku płodności. I tak, właściwa dieta wiąże się z objawami przedmiesiączkowego stresu. Jednym z najbardziej przykrych objawów jest na przykład uczucie napęczniałości, które kobieta ma z powodu nadmiernej ilości płynu w organizmie. Można się tego uczucia pozbyć stosując dietę o niskiej zawartości soli. co pomoże zapobiec zatrzymywaniu się płynów. Dalszą pomocą jest ograniczenie spożywania węglowodanów zwłaszcza cukru i spożywanie więcej białka. Może to wymagać znacznej dyscypliny, jako że w tym okresie występuje niezwykły apetyt na słodycze, szczególnie na czekoladę. Powinno się również zwiększyć spożycie witaminy C i Bcomplex albo w postaci tabletek albo pokarmów zawierających te witaminy.

Systematyczny ruch również okaże się wartościowy dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Proszę nie zapominać w swoim rozkładzie dnia o spacerach, jeżdzie na rowerze, bieganiu, pływaniu lub innych zajęciach tego typu.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>