Problemy nauczania w dzieciństwie część 2

Wnioski te robią na mnie duże wrażenie, gdyż znajduję w nich potwierdzenie i utwierdzenie koncepcji Pisma świętego, którym poświęciłem całe moje zawodowe życie: dyscyplina wraz z miłością, poświęcenie się matki w czasie pierwszych lat życia dziecka, wartość wychowywania dzieci, stabilność rodziny ild.

Jest oczywiste, że Stwórca wszechświata najlepiej potrafi nam powiedzieć, jak wychować dzieci. Uczynił to przecież przez swoje Słowo. Czy pragniesz pomóc swoim dzieciom w osiąganiu maksymalnej sprawności, która potencjalnie w nich tkwi? Zatem wychowuj je według nakazów i wartości podanych nam w Piśmie świętym.

Mój sześcioletni syn był zawsze dzieckiem energicznym, z pewnymi objawami nadpobudliwości. Miał czasem przerwy w skupieniu i przeskakiwał z jednego zajęcia do drugiego. Poszłam z nim do pediatry, który stwierdził, iż mój syn nie jest nadpobudliwy w sensie medycznym, więc nie ma potrzeby podejmować leczenia. Jednakże, zaczyna on mieć kłopoty z nauką w szkole, ponieważ nie może wysiedzieć na miejscu i koncentrować się na lekcji. Co powinnam robić’.’

Prawdopodobnie pani syn jest opóźniony w dojrzewaniu w stosunku do swoich rówieśników. Jeśli tak, mógłby zostać zatrzymany w pierwszej klasie i przez następny rok. Jeśli data jego urodzenia wypada między 1 grudnia a 1 lipca, zdecydowanie prosiłbym kierownictwo szkoły o poradę w sprawie takiej możliwości. Jeśli to nie będzie możliwe, powinno się zbadać dziecko u specjalisty pod kątem przygotowania do nauki. Zatrzymanie niedojrzałego chłopca na drugi rok w okresie jego wczesnego rozwoju, może być dla niego korzystne w dalszej nauce w szkole podstawowej. Należy jednakże pomóc mu w „zachowaniu twarzy” wobec kolegów. Jeśli to możliwe, powinien zmienić szkołę przynajmniej na I rok, aby uniknąć kłopotliwych pytań i wyśmiewania ze strony byłych kolegów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>